Komisařka EU pro ochranu spotřebitele Meglena Kunevová zveřejnila zprávu o šetření, které bylo namířeno proti klamavé reklamě a nekalým praktikám na internetových stránkách prodejců letenek. Šetření se zúčastnily orgány z 15 členských zemí a také Norsko. Zpráva uvádí, že v celém odvětví letecké dopravy jsou „zákazníci vystaveni závažným a přetrvávajícím problémům“. Každá třetí zkoumaná internetová stránka (137 z 386 internetových stránek původně prověřených 13 zeměmi, které podaly zprávu) se musela podrobit opatření k vymáhání práva z důvodu porušení právních předpisů EU v oblasti ochrany spotřebitele. U více než 50 % těchto internetových stránek došlo v průběhu uvedeného období k nápravě.
Klamavé udávání cen se ukázalo jako největší nedostatek, který se vyskytoval u 58 % internetových stránek, jež byly předmětem šetření. Nesrovnalosti v souvislosti se smluvními podmínkami byly zjištěny u 49 % těchto stránek (chybějící nebo chybné jazykové verze a předem zaškrtnuté kolonky k objednání fakultativních služeb). Problémy související s nedostupností inzerovaných nabídek se objevily na 15 % stránek.
Zdroj: MPO