Předvánoční čas je sezónou pro spotřebitelské úvěry. Odpovídá tomu i zvýšený počet kampaní, které se na tyto produkty soustřeďují. Některé z nich jsou podle spotřebitelského sdružení dTest neetické a některé dokonce v rozporu se zákonem.
Dluhy českých domácností se stále zvyšují a varovné příklady, kam až mohou narůst, často bijí do očí. Část reklam na spotřebitelské úvěry považujeme v tomto kontextu nejméně za neetické, některé rovněž porušují zákon,
uvedl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest s tím, že na svém webu sdružení upozorňuje na nejkřiklavější případy.
Pokud reklama na spotřebitelský úvěr obsahuje jakýkoliv údaj o nákladech, musí být její součástí i jasný, zřetelný a výstižný příklad, zahrnující zákonem stanovené informace,
informuje Borovička a dodává, že zodpovědnější poskytovatelé uvedou údaje alespoň malými písmeny, většina reklam ale zákon zcela ignoruje.