Hlavní navigace

Dejte pozor na klamavá balení výrobků

21. 11. 2011

Sdílet

Některé firmy balí své výrobky do zbytečně velkých obalů, aby vytvořily klamnou představu o velikosti zboží a přinutily zákazníka zboží koupit. Na tento nešvar upozornil spotřebitelský časopis dTest, který zprovoznil databázi takto klamavě balených produktů.

Určitě to znáte také. Za doprovodu Pavlovova reflexu kupujete krabici plnou sušenek, abyste po otevření zjistili, že se na dně krčí pytlík, který obsahuje zhruba třetinu vašich představ. Stejné zklamání vás může potkat například i při nákupu farmaceutických výrobků, kde velikost krabičky zdaleka přesahuje náplň.

Větší obal stejně zaplatíte v ceně a pro firmy je výhodný větší plochou místa určenou pro obchodní sdělení.

Jedná se podle našeho názoru často o klamavou praktiku, které se výrobci podle zákona nesmějí dopouštět, řekl ČTK Jan Richtr, spolupracovník časopisu dTest s tím, že na výrobu nadměrných obalů se podle něj spotřebuje zbytečně velké množství materiálu a kamiony do obchodů přivážejí poloprázdné krabice. Velké množství obalů je třeba v lepším případě recyklovat, v tom horším končí na skládkách, dodal.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).