Hlavní navigace

Chcete úspěšnou firmu? Pojmenujte ji po sobě

Sdílet

Podle analýzy společnosti Bisnode jsou firmy, které v názvu firmy použijí své příjmení, mnohem ziskovější a stabilnější, než ostatní firmy. V České republice použije do názvu firmy své příjmení přibližně 8 % mužů a 4 % žen, kteří jsou nadpolovičními vlastníky společností s ručením omezeným.

Sklon k tomu ale mají spíše starší majitelé firem a spíše muži. Vlastníci firem ve věkové kategorii nad 50 let po sobě pojmenovávají firmy dvakrát častěji než majitelé mladší 30 let. Tento jev je přitom častější u mužů, nicméně s rostoucím věkem se tento rozdíl zmenšuje, říká Milan Petrák, analytik Bisnode.

Ziskovost takových firem je pak podle analýzy až o třetinu vyšší. Nejvýraznější je rozdíl u mladších vlastníků firem. Tyto společnosti jsou také mnohem stabilnější. Riziko úpadku, exekuce a platební nesplatnosti je u nich nižší o 19 %.

Nabízejí se dvě možná vysvětlení zjištěného jevu. První možností je, že přítomnost příjmení v názvu vede vlastníky k zodpovědnějšímu řízení firmy. Možné ale také je, že k rozdělení dochází již při založení firem a vlastníci podle sebe častěji pojmenovávají firmy, se kterými mají „vážné úmysly“, říká Milan Petrák.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).