Podle výroční zprávy mezinárodní konzultační společnosti Bain & Company se 95 % veškerých kontaktů s bankou uskuteční digitálně, což údajně povede také k tomu, že zanikne 40 % bankovních poboček.
Na mnoha světových trzích vidíme, že banky s nejrychlejším vývojem v digitální oblasti také rychleji získávají klienty,
uvedl Mike Baxter z Bain & Company. Banky podle společnosti sice mají rozsáhlé IT výdaje, jen malá část z nich ale jde do nových technologií.
Češi přitom nové technologie rádi sledují: Češi se rádi učí novým věcem, což platí nejen pro technicky zdatné uživatele, ale i pro začátečníky. Platby se rychle přesouvají do on-line sektoru. On-line a mobilní bankovnictví v posledních letech zažívá obrovský boom. Uživatelé si začínají zvykat na komfort těchto řešení, která jsou výrazně rychlejší než při zařizování skrze kamenné pobočky bankovních ústavů,
upozornil šéfredaktor serveru SmartMania.cz Jiří Hrma pro ČTK.