Čtenářská zkušenost:
Po přečtení článku pana Šebesty jsem se taktéž rozhodl podělit o zkušenosti s GE Capital Bank.
Jako dlouholetí klienti této banky jsme se rozhodli v květnu 2002 společně s manželkou k uzavření smlouvy o debetním účtu. A ejhle, aniž byla tato smlouva mezi mnou a bankou uzavřena, aktivní GE banka započala stahovat měsíční poplatek ve výši 300 Kč. Po upozornění na tento problém mi byl tento poplatek vrácen zpět na účet.
Patáliím ale zdaleka nebyl konec, neboť ani ne za týden mi GE CB opětovně stáhla poplatky, tentokrát v jednom výpisu 3×1000 Kč jako poplatky za kontokorentní úvěr, a to prosím za období leden, únor a březen 2000 – v tomto období nejen že jsem já o tomto finančním produtku ani nevěděl, ale banka ho ani nenabízela!
Domnívám se, že je vrchol finanční negramotnosti této banky, když nedokáže svými nástroji a lidmi ošetřit takový problém, jako je správné a oprávněné inkasování poplatků. Touto cestou varuji a nabádám všechny klienty GE CB – pozorně čtěte své výpisy z bankovního účtu u CE CB a kontrolujte si správnost a oprávněnost vám účtovaných poplatků za poskytované služby!
MUDr. Igor Valach
(text prošel redakční úpravou)
Vyjádření GE Capital Bank:
Odpověď na dotaz čtenáře Mešce
Praha
12. července 2002
Ze strany GE Capital Bank došlo k chybě, díky které byly panu Valachovi špatně vygenerovány poplatky. Po upozornění byly peníze neprodleně připsány zpět na účet. Panu Valachovi se rovněž dostalo omluvy, kterou mu před několika týdny naše pracovnice osobně doručila. Vzniklá chyba nás samozřejmě mrzí, nicméně věříme, že se pan Valach opět stane našim spokojeným klientem.
Jan Hainz, tiskový mluvčí GE Capital Bank
Redakce
Účtovat poplatky za vedení debetního účtu před uzavřením smlouvy není možné, což si uvědomila i GE Capital Bank a stržený obnos s omluvou navrátila. Nedlouho poté si ale znovu neoprávněně naúčtovala poplatky, dokonce za službu, kterou ve vyúčtovaném období ani neposkytovala. I tyto v reklamaci s omluvou vrátila. Na návrh pana Valacha udělujeme GE Capital Bank zlámanou grešli za neoprávněné inkasování poplatků. |
Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.
Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.
Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.
Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!