Hlavní navigace

Karetní hry v bankách

11. 12. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Chcete si zahrát karetní hru v bance? Před Vánocemi máte šanci! Karetní společnosti MasterCard i VISA pořádají již tradiční předvánoční soutěže s platebními kartami. Jaká pravidla připravily tentokrát? Plaťte a vyhrajte!

MasterCard
Soutěž, kterou vypsala MasterCard, probíhá od 10. listopadu do konce prosince. Automaticky se jí účastní všichni držitelé karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro, kteří během trvání akce uskuteční alespoň jednu platbu kartou ve výši nejméně 400 Kč.

Cílem akce je motivovat ty, kteří neplatí kartou často. Podmínky soutěže jsou tudíž značně nevyrovnané a stálé zákazníky velmi znevýhodňují. Nejde totiž o samotný počet transakcí ani o skutečnou sumu jimi zaplacenou. Rozhodujícím faktorem soutěže je procentuální nárůst.

To znamená, že vítězí ten držitel, jehož počet plateb za období soutěže v porovnání s říjnem 2002 vzrostl procentuálně nejvíc. Uskuteční-li zákazník v říjnu tři transakce a v době trvání soutěže devět, je procentuální nárůst 300 %. Avšak držitel karty, který je zvyklý s ní platit často, uskuteční v říjnu patnáct plateb a během soutěže třicet, bude jeho procentuální nárůst pouze 200 %!

Do soutěže jsou zahrnuti i majitelé karet, kteří v říjnu neuskutečnili žádnou platbu, či ti, jejichž karta nabývá platnosti až v listopadu či prosinci. V obou případech se pro účely soutěže započítávají za říjen tři transakce.
Do soutěže se ani v jednom období nezapočítává výběr v hotovosti, avšak do říjnových transakcí se započítávají i platby, které byly uskutečněné mimo ČR. Pro dobu trvání soutěže tomu tak není.

Vítěz soutěže získá zájezd pro čtyři osoby v hodnotě 300 000 Kč kamkoliv ve světě. Dalších třicet držitelů karet s nejvyšším procentuálním nárůstem si bude moci vybrat ze zájezdů po Evropě pro čtyři osoby podle svých představ, každý v hodnotě 50 000 Kč.

VISA
VISA je partnerem nového filmu z řady již legendárních „bondovek“ s názvem „Die Another Day“, a proto se i jí vypsaná soutěž drží bondovské tématiky. Kromě oslavy Vánoc je soutěž organizována u příležitosti 40. výročí od natočení prvního filmu o Jamesu Bondovi.

Akce má intuitivnější a logičtější pravidla než předchozí od MasterCard. Na první pohled jsou si velmi podobné, v obou se jedná o počet transakcí, avšak u VISy odpadá faktor porovnávání. Zde se započítává pouze počet transakcí, ničím neovlivněný.

Soutěž probíhá od 5. 12. 2002 do 10. 2. 2003 na území České republiky. Do hry bude zařazen každý, kdo v době trvání soutěže zaplatí svou kartou VISA nákup v minimální hodnotě 200 Kč. Vítězem se stane ten, kdo v určeném období provede nejvíc elektronických transakcí, přičemž výběr hotovosti se nezapočítává. Během jednoho dne je možné u jednoho obchodníka provést pouze tři transakce započitatelné do soutěže. Rozepsání jedné transakce na více je nepřípustné.

Každý, kdo nebude mít zájem o účast v soutěži, bude automaticky vyřazen, pokud svou žádost písemně oznámí do 10. 2. 2003 na adresu VISA – James Bond, P. O. Box 212, 111 21 Praha 1 nebo na e-mailovou adresu james.bond@tbwa.cz. Automaticky vyřazeni budou také klienti, kteří bance již dříve oznámili, že nechtějí být oslovováni žádnou nabídkou.

První cena pro vítěze je tematický zájezd pro dvě dospělé osoby do Londýna., který zahrnuje zpáteční letenky z Prahy do Londýna pro 2 osoby, pojištění, transfer z letiště a na letiště, ubytování ve čtyřhvězdičkovém hotelu na tři noci se snídaní, výlet helikoptérou, večeře o třech chodech pro dvě osoby, nealkoholické nápoje a martini s vodkou – protřepané, nemíchané, odvoz limuzínou do restaurace a zpět, vstupenky do Muzea madame Tussaud a kapesné 150 liber na osobu. Zájezd se uskuteční v dubnu 2003.

Na další výherce čeká 20× Sony DVD přehrávač a 170× FM Radio Hands Free James Bond Edition.

skoleni_15_4

Soutěže obou společností si jsou velmi podobné svým záměrem – motivovat zákazníky k platbě kartou. Je to do jisté míry záslužná činnost, jelikož používání bezhotovostních peněz je stále častější a jednou bude pravděpodobně jedinou cestou, jak zaplatit za zboží.

Avšak přiznejme si, láska k lidem a pokroku není tím hlavním důvodem k pořádání podobných soutěží. Vzhledem k tomu, že většina naší populace je k podobným hrám chladná a rozhodně se nepřetrhne, aby se umístila, je velmi pravděpodobné, že ten, kdo se bude namáhat a dva měsíce dělat stokorunové nákupy, má velkou šanci na výhru. Pokud to v případě MasterCardu nedělal již v říjnu…

Účastníte se soutěží karetních asociací?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).