Hlavní navigace

Bez mobilu u GE

15. 2. 2002
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Jste dlouholetým klientem banky? Pak máte právo očekávat, že s vámi podle toho bude vaše banka jednat. Zvláště, když to sama uvádí ve svých směrnicích... Ovšem pozor na změnu pracoviště! Pak vás ani vaše banka nepozná. A místo mobilu zdarma vám zůstanou jen oči pro pláč.

Čtenářská zkušenost:

Většina z nás si jistě všimla poněkud vtíravé reklamy na možnost získání mobilu u GE Capital Banky. No vtíravé… jak jinak bychom si jí všimli, že? A já neodolal. Obvzlášť, když jsem si uvědomil, že takřka všechny podmínky mám již splněny.

U banky jsem od jejího založení, něco kolem deseti let, takže jsem si pln optimismu vyzvedl reklamní leták v bance, na jehož konci bylo několik políček k vyplnění, dodal jsem razítko zaměstnavatele a vzhůru pro telefon. Kdo by si v této situaci pomyslel, že hlavní (!) předpoklad je, že zájemce musí být zaměstnán minimálně tři měsíce, což mě ani nenapadlo, obvzvlášť když nové zaměstnání, do kterého jsem nastoupil, splnilo mé sny. Nevěřil jsem vlastním uším, když mi bylo vysvětlováno, jak nestačí, že více jak deset let procházejí touto bankou veškeré moje příjmy, že nestačí, že jsem jeden z „nejstarších“ klientů a dokonce nestačí ani ten fakt, že jsem na toto jediné konto uložil i poměrně slušné dědictví.

Nejdůležitější k získání mobilu za pár tisícovek není kvalita klientů či jejich finanční možnosti, ale jejich momentálního zaměstnání. Jak absurdně potom vyznívá fakt, že moje nové zaměstnání mi nabízí círka čtyřikrát vyšší plat, než je požadováno jako jedna z podmínek…

V tu chvíli si človek uvědomí, jak vskutku daleko jsme od zemí západní Evropy a jak o to víc si na vše pouze hrajeme. Celá situace mě pobouřila natolik, že jsem rozhodnut bankovní dům změnit. Je jasné, že ani malinko nejde o hloupý „přístroj starého Bella“, ale o omezené jednání, které z nás dělá prosebníky ve vlastním domě, nebot kde by byly nejen banky bez našich peněz?

Josef Zima
(text prošel redakční úpravou)

Reakce GE Capital Bank:

Přes několikeré žádosti jsme od GE Capital Bank písemné vyjádření stále neobdrželi. Při ústní konzultaci nám bylo sděleno, že banka dle interního předpisu u dlouhodobých klientů netrvá na podmínce tříměsíčního zaměstnání, a pokud se tak stalo, jednalo se o lidskou chybu, za kterou se omlouvá. Záležitost lze snadno řešit podáním reklamace, která bude neprodleně vyřízena.

Odpověd GE Capital Bank dorazila až 18.února, tedy až po vydání tohoto článku. Proto ji připojujeme dodatečně:
GE Capital Bank nabízí klientům, kteří si chtějí aktivovat její Mobil Banku v síti Eurotel, speciální nabídku, jejíž součástí je možnost získat zdarma mobilní telefon. Součástí speciální nabídky je i Flexikredit – tedy kontokorent k běžnému účtu. Podmínkou jeho získání je minimální měsíční příjem 5000 Kč. Vzhledem k tomu, že kontokorent je forma úvěru, požaduje banka, aby klient, který o něj žádá, nebyl ve svém zaměstnání ve výpovědní či zkušební lhůtě. Požadavek na tříměsíční pracovní poměr (tedy zaměstnanecký poměr po zkušební době) je sice standardně vyžadován u všech klientů, ale u dlouhodobých nedelikventních klientů lze učinit výjimkou, pokud o to požádají.

Je nám líto, že se autor stížnosti na služby GE Capital Bank odmítl podepsat (neodmítl, jeho jméno je zveřejněno, jak se sami můžete přesvědčit výše – pozn.red.) a sdělit bližší informace. Na jejich základě by totiž bylo možné vyjádřit se konkrétně k jeho případu. Na základě anonymní (autor stížnosti se jmenuje Josef Zima – pozn.red.) stížnosti však nelze říci, zda je jeho stížnost oprávněná a zda tedy došlo k chybě na straně GE Capital Bank či nikoli. Obecně lze pouze konstatovat, že jako dlouholetému a nedelikvetním klientovi banky by mu mohly být poskytnuty Flexikterdit i speciální nabídka s mobilním telefonem zdarma.

Jan Hainz
tiskový mluvčí GE Capital Bank

Redakce

Tabulka č. 242
Pokud klient banky změní zaměstnání a je ve zkušební době byť na lépe ohodnoceném pracovním zařazení, má banka právo na pochybnosti o jeho „stabilitě“. Vloží-li ovšem do svých předpisů zanedbání změny zaměstnání u stálých zákazníků, měla by se toho též držet. Ať již byly důvody pracovnice banky pro neschválení žádosti jakékoli, poškodila klienta. Za své zaměstnance zodpovídá banka a proto GE Capital Bank udělujeme zlámanou grešli.


Banka zaslala vyjádření 18. února 2002:
GE Capital Bank nabízí klientům, kteří si chtějí aktivovat její Mobil Banku v síti Eurotel, speciální nabídku, jejíž součástí je možnost získat zdarma mobilní telefon. Součástí speciální nabídky je i Flexikredit – tedy kontokorent k běžnému účtu. Podmínkou jeho získání je minimální měsíční příjem 5000 Kč. Vzhledem k tomu, že kontokorent je forma úvěru, požaduje banka, aby klient, který o něj žádá, nebyl ve svém zaměstnání ve výpovědní či zkušební lhůtě. Požadavek na tříměsíční pracovní poměr (tedy zaměstnanecký poměr po zkušební době) je sice standardně vyžadován u všech klientů, ale u dlouhodobých nedelikventních klientů lze učinit výjimkou, pokud o to požádají.

Je nám líto, že se autor stížnosti na služby GE Capital Bank odmítl podepsat a sdělit bližší informace. Na jejich základě by totiž bylo možné vyjádřit se konkrétně k jeho případu. Na základě anonymní stížnosti však nelze říci, zda je jeho stížnost oprávněná a tedy došlo k chybě na straně GE Capital Bank či nikoli. Obecně lze pouze konstatovat, že jako dlouholetému a nedelikvetním klientovi banky by mu mohla být poskytnuty Flexikterdit i speciální nabídka s mobilním telefonem zdarma.

Jan Hainz
tiskový mluvčí GE Capital Bank


Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

dan_z_prijmu

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).