Nové možnosti, jak řešit spotřebitelské spory, využilo v prvním půlroce zhruba 200 zájemců. Projekt Ministerstva průmyslu a obchodu ČR na mimosoudní řešení sporů má zatím poměrně úspěch.
Spotřebitele k mimosoudnímu řešení sporů vede několik faktorů. Jednak jsou to nižší finanční náklady než při běžném soudním řešení a hlavně výrazně kratší doba řešení sporu. Spor je obvykle vyřešen do 3 měsíců. Službu poskytují kontaktní místa SOS – Sdružení na ochranu spotřebitelů. Prozatím žádný spor, s nímž se na nás spotřebitelé obrátili, nedospěl do fáze rozhodčího řízení. Několik se jich řeší s pomocí mediátora a zhruba pět desítek bylo dokončeno už na kontaktním místě,
shrnuje mluvčí SOS Ivana Picková.
Nejčastěji se spory týkají zamítnutých reklamací. Více v tiskové zprávě.