Hlavní navigace

Vánoce budou pro ekonomiku silným impulsem

16. 12. 2013

Sdílet

Předvánoční sezóna začala kvůli devizovým intervencím ČNB o měsíc dříve. Zatímco vloni před Vánocemi maloobchod takřka skomíral po Vánocích spotřebitelé mířili na výprodeje ve velkém. V letošním roce očekávám, že sezona výprodejů bude slabší, protože lidé očekávají růst cen v budoucnu a proto raději nakupují už teď, uvedl analytik Home Credit Michal Kozub.

Povánoční výprodeje však budou podle něj slabší, především kvůli dražší elektronice. Silnější budou ale podle něj prodeje textilních řetězců. Jaká elektronika po Vánocích zlevní? A co se vyplatí koupit? Čtěte více: Jak ušetřit na vánočních nákupech?

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 12. 2013 14:30

    V.Mlich (neregistrovaný)

    Ve skutečnosti jsou lidi vystrašeni a připravují se na to, že bude ještě hůř, takže se nakupují jen opravdu nezbytné věci. Kromě toho ekonomika zapláče i nad tím, že letos je o svátcích více volna: Když si člověk vezme 3 dny dovolené, nebude muset 18 dní jít do práce. Ekonomický rok prakticky skončí 20.12.

  • 16. 12. 2013 22:33

    Pavel (neregistrovaný)

    Stačí si projet třeba hypermarket Tesco. Lidí je tu sice hodně, ale pokladny jsou otevřené jenom některé a vozíky rozhodně nejsou po okraj plné. Tyhle vánoce budou zcela jistě slabší. Lidi se tu promenádují a zase tak moc nekupují. Navíc ve všech HM Tesco přibyly vedle velkých vozíků i takové ty větší nákupní tašky s držadlem na kolečkách. A rozhodně to není móda. Hodně lidí taky běhá jenom s ručním košíkem. Není se čemu divit, koruna padá, nálada padá, výkonnost padá a pár idiotů z ČNB se směje. Vláda se dohaduje, prezident kouří a Pitomio s Andrejem se dohadují, kdo je větší blb. Socani se rozkládají a komouši se tomu smějí. Kdyby to nebylo tak tragické, tak bych se tomu i smál. Ale není bohužel čemu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).