Hlavní navigace

Stůjte si za kvalitou služeb. Reklamovat můžete i špatný účes

18. 2. 2013

Sdílet

Je vaše mikádo křivé a nemělo být? Vyšla vám z požadované blond spíše oranžová nebo vám vypadávají prodloužené vlasy? Pokud jste si v kadeřnictví „vytáhli černého Petra“, nemusíte si to nechat líbit. 

Pokud účes neodpovídá vašim požadavkům, můžete ho reklamovat. Námitky byste ale měli uplatnit co nejdříve, tedy hned po dokončení účesu ještě před platbou. Podle povahy vady je možné v prvé řadě žádat bezplatnou nápravu, vysvětluje vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený s tím, že pokud není možné nedostatek odstranit, zákazník má právo požadovat slevu z ceny.

Důležité ale je, abyste se na podobě účesu shodli už na začátku návštěvy v kadeřnictví a podrobně popsali svou představu nebo ji – ještě lépe – doplnili konkrétním obrázkem. Pokud se vám účes nezdá už v průběhu jeho vytváření, neměli byste si to ve vlastním zájmu nechávat pro sebe. Pokud není zákazník spokojen s výkonem kadeřníka, může kdykoliv využít svého zákonného práva odstoupit od smlouvy o dílo, kterou v nepsané formě s kadeřníkem uzavírá. V takovém případě je povinností klienta zaplatit práce do té doby již vykonané, uvádí zpráva časopisu dTest.

Pokud dojde v kadeřnictví k jiné škodě na majetku, například k zabarvení oděvu, nebo na zdraví (vypadávání vlasů či střihnutí, říznutí), má zákazník právo podle odborníků z časopisu dTest na finanční kompenzaci. Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu, dodal Zelený.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).