Nabídka zaměstnaneckých výhod je na Slovensku velkorysejší než v Čechách. Slovenské firmy poskytují svým zaměstnancům v průměru 11 benefitů, zatímco Češi jsou běžně motivováni devíti výhodami. V obou zemích pak v žebříčku zaměstnaneckých výhod vede vzdělání, stravenky a mobilní telefon. V České republice jsou však častější benefity nehmotné, především pojistné a penzijní produkty. Vyplynulo to z průzkumu ING Pojišťovny, do kterého se zapojilo 218 českých a slovenských společností.
Čeští i slovenští zaměstnavatelé nejčastěji motivují své zaměstnance prostřednictvím vzdělávání, stravenek a mobilního telefonu. V České republice se přitom největší oblibě těší vzdělávání (82 %), zatímco slovenské nabídce vládne služební telefon (95 %). Slovenští zaměstnavatelé mají nabídku zaměstnaneckých výhod jednotnější – zaměstnance motivují převážně služebním telefonem, stravenkami a vzděláváním. Ostatní výhody poskytují v daleko menší míře. Naopak v Čechách je nabídka různorodější a vedle hmotných výhod v podobě mobilního telefonu jsou již za standard považovány například i příspěvky na pojistné a penzijní produkty,
uvedl Jiří Běťák, ředitel Employee Benefits ING Pojišťovny.
Navzdory přetrvávající hospodářské nejistotě více než čtvrtina firem v obou zemích zaznamenala oproti loňskému roku zlepšení své ekonomické situace. Přesto jsou Čeští zaměstnavatelé v porovnání se slovenskými více za pesimisty. Současný stav ve srovnání s prvním půlrokem 2011 považuje za horší 30 % českých společností, ale jen 18 % slovenských podniků.