Sdružení SOLUS varuje spotřebitele před neuváženým poskytováním citlivých osobních údajů. Počet pokusů o využití falešného dokladu totožnosti je sjednání služby u některého z členů sdružení totiž dlouhodobě neklesá. Právě SOLUS se chce zaměřit na významné omezení úvěrových podvodů, které jsou realizované právě za použití falešného dokladu totožnosti.
V současnosti jich sdružení eviduje desítky každý měsíc.
Ačkoli dochází většinou k použití falešného občanského průkazu u tzv. smluv uzavíraných na dálku, tedy u objednávek přes internet nebo telefon, výjimečné nejsou ani případy, kdy pracovník členské společnosti osobně kontroluje totožnost klienta a přesto falešný doklad totožnosti nepozná,
uvádí zpráva sdružení s tím, že nejčastějším případem je krádež identity určité osoby, kdy podvodník použije falešný občanský průkaz s údaji osoby, k jejímž osobním údajům se určitým způsobem dostane.