Čtvrtina Čechů, Moravanů a Slezanů nakupuje na internetu každý měsíc, svou zkušenost s nákupem na internetu má 90% většina. Ukazuje to průzkum společnosti TNS AISA pro GE Money Bank. Co se plateb týče, zůstáváme konzervativní. Nejčastěji platíme přes dobírku (65 %), platební kartu používá jen pětina dotázaných (14 % debetní a 6 % kreditní karta).
Na internetu nejčastěji nakupujeme oblečení (36 %), knihy (28 %), vstupenky (27 %), bílé zboží, dále pak výpočetní techniku, mobilní telefony, hračky a počítačové hry.
Výzkum také odhalil zajímavé zvláštnosti v nákupních zvyklostech u jednotlivých generací. Lidé do 30 let si tak na internetu zboží vyhlédnou i si ho zde koupí, lidé ve věku 30 až 39 let si zboží vyberou nejčastěji v kamenném obchodě a nákup pak realizují na internetu. Přesně opačně postupují lidé ve věku 50 až 65 let.