Zdá se, že to nejhorší má česká ekonomika za sebou. První výdaje, která české domácnosti omezují v případě hospodářské krize, jsou především výdaje za dovolenou. To se ale neděje. Cestovní kanceláře hlásí, že v letošní sezoně prodaly už 800 000 zájezdů, což je meziročně o 5 % více. Vyplývá to ze statistik Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).
Cestovní kanceláře velmi vhodně odhadly poptávku a stanovily kapacity pro letošní sezónu. Tím se vyhnuly velkým selvám last minute, které vedou klienty k negativnímu vyčkávání nákupu zájezdu na poslední chvíli. Dokonce u některých pobytů se ceny s blížícím se termínem odjezdů zvyšovaly,
uvedla tajemnice AČCKA Kateřina Petříčková. Nabídka last minute zájezdu přitom byla velmi malá, 45 % zájezdů prodaly CK „na první chvíli“, tedy od začátku roku. Celková hodnota zájezdů dosáhla podle asociace přibližně 9 miliard Kč.