Nejvíce internetových objednávek učiní Češi v pondělí. Během celého roku utratí v první den pracovního týdne třikrát více peněz než například v sobotu. Druhým nejoblíbenějším časem je pro Čechy všední den okolo desáté hodiny dopolední. O víkendu jsou zase e-shopy vytížené až v devět hodin večer. Vyplynulo to z údajů společnosti PayU.
Vliv na počet transakcí má ale i datum v kalendáři. Pravidelně největší obraty zaznamenáváme vždy kolem patnáctého dne v měsíci, kdy velká část lidí bere výplatu. Z měsíců jsou v roce nejsilnější listopad až leden, nejslabší naopak únor a léto,
říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Česko i Slovensko.
Největší propad on-line transakcí nastává v letních měsících a zejména o sobotách v letních měsících. Jediné položky, které v tyto měsíce výrazně rostou, jsou cestovní pojištění, prodej zájezdů, platby za parkování na letišti nebo prodej lístků na vlaky a autobusy.