Podle zákona č. 470/2011 Sb. začne od nového roku platit povinnost komunikovat ve stanovených případech s Českou správou sociálního zabezpečení (ČSSZ) elektronicky. Vztahuje se na zaměstnavatele, lékaře a OSVČ.
Těm zaměstnavatelům, kteří se nestihli dostatečně připravit na elektronické předávání tiskopisů od 1. 1. 2014, ČSSZ ještě v příštím roce umožní splnit tuto povinnost i prostřednictvím tiskopisu v klasické papírové podobě,
rozhodl nyní Vilém Kahoun o udělení roční výjimky, která se vztahuje na tiskopisy podávané zaměstnavateli.
Také pro lékaře a OSVČ byla již dříve zavedena výjimka s ročním odkladem. Ta zůstává v platnosti.
Podle monitoringu ČSSZ nejsou na změnu připraveni především zaměstnavatelé s malým počtem zaměstnanců, kteří posílají dokumenty spíše v listinné podobě. Velcí zaměstnavatelé v naprosté většině využívají k zasílání dokumentů ČSSZ elektronickou komunikaci už nyní.