V příštím roce budou muset některé subjekty povinně komunikovat se správou sociálního zabezpečení elektronicky. Od 1. 1. 2014 jsou zaměstnavatelé povinni předepsané tiskopisy podávat elektronicky, upozorňuje zpráva České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) s tím, že tato povinnost se týká všech zaměstnavatelů, což znamená i OSVČ nebo například lékařů, pokud zaměstnávají alespoň jednoho zaměstnance.
Povinnost se vztahuje na zasílání těchto tiskopisů, které bude možné odesílat pouze formou datové věty ve formátu XML:
- Evidenční list důchodového pojištění,
- Potvrzení o studiu (o teoretické a praktické přípravě) pro účely důchodového pojištění,
- Přehled o výši pojistného,
- Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání),
- Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění.
Povinnost elektronického podávání se dále vztahuje i na tiskopisy
- Přihláška do registru zaměstnavatelů,
- Odhláška z registru zaměstnavatelů a
- Potvrzení pro účely výplaty vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství, které lze od ledna příštího roku nadále zasílat prostřednictvím datové schránky či elektronické podatelny v běžných formátech jako je např. PDF.
OSVČ, které nezaměstnávají žádné jiné osoby, mají z této povinnosti ještě udělenou výjimku. Více si přečtěte ve zprávě: Povinnost podávat Přehled OSVČ přes datovou schránku se odkládá