Elektronická evidence tržeb se pomalu blíží k termínu, kdy bude uvedena do praxe. Dopady se ale nebudou týkat pouze podnikatelů v restauračním byznysu, ale všech. Vyplynulo to z informací, které zveřejnila společnost ASW Systems.
EET se postupně bude týkat všech podnikatelů v České republice. V příštím roce se totiž zaměří i na maloobchodníky a velkoobchodníky, například prodejny s potravinami, oblečením, hračkami, elektronikou atd. Nakonec ji budou muset využívat i lékaři, účetní, právníci atd. V podstatě všech lidí, kteří přijímají platby v hotovosti.
Této evidenci budou podléhat veškeré platby:
- V hotovosti,
- platební kartou,
- směnkou,
- stravenkou,
- poukázkou,
- elektronickou peněženkou,
- šekem.
Pokud si budete chtít ověřit, zda byla vaše platba správně zaevidována, budete tak moci učinit přes webový formulář. Naopak platby převodem z účtu na účet si takto zkontrolovat nemůžete, jelikož na ně se e-tržby nevztahují.
Je také možné, že v důsledku zavedení EET některé služby zdraží. Mluví se o tom, že by měla zdražit až polovina a to o 20 – 30 %.
V zemích, kde již EET funguje, jako například Chorvatsko či Itálie, si musíte po naúčtování a zaplacení účtenku převzít. Když to neuděláte, hrozí vám pokuta. V České republice to ale takto fungovat nebude. Nebude tu existovat povinnost převzít účet a toto rozhodnutí je tak zcela na vás.
Více informací o Elektronické evidenci tržeb naleznete v seriálu článků na webu Podnikatel.cz