Cestovní kanceláře nejčastěji porušují zákon při řešení reklamací. Vyplývá to z výsledků kontrol České obchodní inspekce (ČOI), podle kterých tvoří tato pochybení víc než polovinu všech prokázaných nedostatků. Při kontrolách cestovkám ČOI udělila 25 pokut v celkové výši 224 000 Kč.
Nejvíce nedostatků souviselo s reklamačním řízením, konkrétně prodávající porušovali formální náležitostí přijetí a vyřízení reklamace, včetně nedodržení zákonem stanovené lhůty pro její vyřízení, což bylo zjištěno v 15 případech,
uvádí zpráva ČOI s tím, že v 9 případech prodejci zájezdů neposkytli také řádné informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění.
V rámci dalších pochybení cestovní kanceláře v pěti případech také špatně informovali o ceně zájezdu a souvisejících služeb a podle inspektorů ČOI ve čtyřech případech používali klamavé obchodní praktiky. Jedna cestovní agentura pak neuváděla, pro kterou cestovní kancelář vlastně zájezdy zprostředkovává.