Hlavní navigace

Česká pošta zdraží. Nabídne ale zákaznickou kartou, se kterou lze ušetřit

19. 6. 2013

Sdílet

Česká pošta od srpna zvýší ceny u základních listovních služeb, poštovní poukázky typu A a mezinárodních poštovních zásilek. Současné ceny základní služby byly stanoveny v roce 2008. Od té doby se i přes výrazný nárůst cen vstupů neměnily a několik let již ceny obyčejné listovní zásilky, doporučeného a cenného psaní i poštovní poukázky typu A neodráží ekonomický vývoj, tedy růst inflace, navýšení průměrné mzdy, zvýšení ceny energií, mýtného apod., vysvětluje zdražení tisková zpráva České pošty.

Například za obyčejné a doporučené psaní si připlatíte 3 Kč. Cenné psaní se zdraží o 2 Kč a za poštovní poukázku typu A zaplatíte o 4 Kč více.

Zájemci si ale mohou nově a bezplatně požádat o zákaznickou kartu, se kterou bude možné ušetřit. Kromě toho může držitel karty například snadněji podávat zásilky (bez podacích lístků) nebo nastavit emailové potvrzení o doručení zásilky zdarma.

Dosud karty fungovaly v pilotním provozu a byly určené jen pro podnikatele a firmy. Od druhé půlky července je ale pošta zpřístupní i běžným spotřebitelům.

Kartu lze objednat online nebo můžete odevzdat žádost přímo na poště. Podrobnosti najdete na speciálním webu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 6. 2013 8:39

    Lubino (neregistrovaný)

    Pro upřesnění, výhody Zákaznické karty České pošty mohou zatím využívat podnikatelé a firmy registrovaní v ČR.

  • 20. 6. 2013 9:49

    zepr (neregistrovaný)

    Nakupte si do zásoby poštovní známky se symbolem A, ty jsou pořád na na OLZ do 50 g, at si pošta tak nevydělá.

  • 7. 8. 2013 13:26

    st (neregistrovaný)

    Provozuji e-shop. Poslední novinky , které se odehrály u České pošty jsou úplná paráda a jsem z nich samozřejmě velmi nadšený. Předem avizované a velmi neurčité "Šetří peníze a přináší výhody" ve finále znamená následující: v mém případě mně karta neušetří ani korunu (nevyplatí se mně čekat, až se mně nashromáždí 10 zásilek, abych ušetřil 1 Kč ze zásilky), proto je karta použitelná leda tak na rovnání koksu do lajny. Leč, buhužel, nefetuji, tak je mně k ničemu kompletně.
    Dále, na třech poštách jsem musel pošťačky učit, co jim to vlastně dávám za věc. Absolutně nevěděly, co to je, a co s tím mají dělat. Tak jsem jim během pěti minut přetlumočil vše, co o kartě na stránkách píše jejich zaměstnavatel. Jedna z nich (v Břeclavi) to nezkousla. Balík položila na váhu, sedla k počítači a stále vyžadovala podací lístek kvůli přepsání adresy. Když už jí docházelo, že ho ze mně nedostane, protože adresu má napsanou na balíku, začala být mimořádně nepříjemná (jak si to může k zákazníkovi dovolit?). Naštěstí si ji uklidnila její kolegyně za vedlejší přepážkou, s tím, že to někde slyšela a že já mám "asi pravdu". A tak nakonec musela zvednout tu obrovskou masu sádla ze židle a celé dva metry si pro balík k váze zajít.
    Chcete oslavovanou e-dodejku zdarma? Radši to ani nezkoušejte. Pošťačky nejen že to neumí (přišla jen jednou z asi deseti pokusů), ale z paní za přepážkou si tímto požadavkem uděláte nepřítele č.1. Navíc, co nechápu, proč to není automatika. Při zřizování karty zadáváte váš e-mail, karta má čárový kód. Proč musím paní prosit o tuto službu a navíc jí pětkrát diktovat můj e-mail (mezi každým pokusem si vyslechnete "cóžéééé?". A to jsem si pro zjednodušení zřídil mail s mým jmémem, absolutně českým).
    Vyhovovaly vám stávající podací lístky pro případ archivace a následného dohledání? S tím se rozlučte, pošta totiž na přepážky nedodává papírové čtvrtky k tomu určené, paní potvrzení vytiskne na jakýsi poloprůhledný papír a následně Vám ho ze tří stran orve. Někdy podle pravítka, jindy jen tak od ruky. Dostanete přesně takový kus papíru, ze kterého rytíř Brtník z Brtníku četl kouzla. Dnes se jí to extra povedlo. Ale byla tak hodná, že mně poradila, abych si to doma ostříhal nůžkama. Parádička - zbytečná práce navíc a už teď se těším, až budu časem něco v té mozaice hledat.
    Pro mě úplná specialitka na závěr, již osm měsíců nefungující sledování doporučených zásilek začínajících kódem RR. Pro mě i pro mé zákazníky opravdu praktická věc. Chcete si na poště koupit punčochy, náhrdelník, náušnice nebo třeba bublifuk? Žádný problém. Ale dopátrat se, proč jim nefunguje, popřípadě kdy bude fungovat, co u pošty fungovat má - neřešitelné.
    Být to soukromá firma, a moje, to by bylo nezaměstnaných...

  • 31. 10. 2013 23:34

    jiří (neregistrovaný)

    Naprostý souhlas, mluvíte mi z duše. Občas mě mrzí, že jsou ty několikatunové dámy za přepážkou, za jejich neochotu, drzost potažmo lenost, bych jim častokrát s radostí nafackoval žena ne-žena!

  • 23. 11. 2016 5:52

    Ja (neregistrovaný)

    Souhlasim s predchozim prispevkem a pokud mate zakaznickou kartu sjednate priplatite za dodani do druheho dne pojistite balik nedojde pri reklamaci vam reknou ze mate slevu a dostanete 0 jiz pohresuji druhy balik ja jim jeste jednu sanci dala vsak jiz vice

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).