Česká pojišťovna zdražuje mnoha klientům pojistky staveb uzavřené už před mnoha lety. Informaci přinesl deník Právo, podle kterého si tak pojišťovna počíná u těch, kteří sami dříve smlouvy neaktualizovaly limity plnění a tudíž ani výši pojistného.
Automatické zdražení se podle deníku týká pojistek staveb, které klienti uzavřeli s Českou pojišťovnou před 15 – 17 lety. Ti dostali dopis oznamující úpravu pojistné smlouvy který uvádí, že nově zaplatí tolik, aby bylo možné napravit škody způsobené povodní, záplavou, vichřicí, krupobitím či požárem a aby si tak klienti mohli dům znovu opravit.
Právo upozornilo, že v dopise nejsou uvedeny nové parametry pojištění. To, že pojišťovna neuvádí konkrétní nové limity plnění, je podle deníku důkaz, že může jít pouze o zdražení staré pojistky bez skutečné aktualizace smlouvy s navýšením pojistných limitů. Deník Právo se však mýlí, staré pojistky na pojištění nemovitostí neměly ve smlouvě limit plnění, takže Česká pojišťovna vždy plnila do výše nové ceny. Otázkou tedy je, co skutečně klienti České pojišťovny dostali za dopis. Pojišťovna totiž nemůže svévolně změnit parametry pojistné smlouvy včetně ceny a musí postupovat podle pojistných podmínek platných v den sjednání smlouvy.
I po zvýšení pojistného u daných smluv platí klienti za velmi kvalitní pojištění nesrovnatelně méně, než kdyby se nyní rozhodli sjednat novou smlouvu u jiné pojišťovny na českém trhu,
uvedl pro Právo na obranu mluvčí pojišťovny Tomáš Zavoral.