Česká republika je v regionu střední a východní Evropy na špici, co se zkušeností obyvatel s internetovými nákupy týče. Zatímco průměr celé oblasti je 60 %, v Česku má osobní zkušenost s internetovým nakupováním 81 % lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Gemius.
Překvapivé je zjištění, že nefunguje stoprocentně vztah mezi počtem internetových nakupujících a dostupností internetového připojení v jednotlivých zemích. Například Estonsko, které má nejvyšší míru rozšíření internetu ve střední a východní Evropě, je až na sedmém místě, v počtu e-zákazníků mezi internetovými uživateli a Rumunsko, které má nejnižší míru rozšíření internetu, předstihlo několik států, pokud jde o počet internetových uživatelů se zkušenostmi s online nakupováním,
uvádí zpráva společnosti Gemius.
Kolik procent lidí má zkušenost s internetovými nákupy?
Zdroj: gemiusReport, E-commerce 2009: trendy a postoje. Zpráva srovnávající 13 zemí. Vzorek: všichni respondenti. Vzorek pro Polsko: respondenti, kteří slyšeli o nakupování na internetu. V závorkách naleznete počet respondentů z daného státu. Studie se zúčastnilo celkem 20 748 respondentů.