V loňském roce nakoupili Češi v maloobchodních řetězcích biopotraviny za 1,33 miliardy korun. Oproti loňskému roku se tak objem biopotravin zvýšil o 461 milionů korun. Největší objem prodejů se tak uskutečňuje v prodejnách maloobchodních řetězců. Podíl na trhu si zvýšily supermarkety, hypermarkety, diskonty a drogistické řetězce, ve kterých se prodalo 74 % všech biopotravin. Informace pocházejí z ročenky Český trh s biopotravinami 2009, která byla dnes zveřejněna.
Razantní rozšíření nabídky biopotravin v maloobchodních řetězcích nastalo s příchodem jejich privátních značek na přelomu roku 2007 a 2008. Do té doby byla nabídka omezena většinou na sortiment zdravé výživy, který byl vystaven na jednom regálu, zpravidla na málo frekventovaném místě,
říká Zuzana Čítková, jedna z autorek ročenky.
Bioprodejny a prodejny zdravé výživy, které před lety začaly prodávat biopotraviny, ztrácejí podíl na trhu. Vloni v nich Češi utratili 324 milionů korun. Specializované prodejny biopotravin a prodejny zdravé výživy nezachytily obrovský nárůst poptávky po biopotravinách v posledních letech. Od roku 2005 ztratily 19 procent podílu na obratech trhu,
říká Tomáš Václavík, vydavatel ročenky.