Hlavní navigace

3D televize jsou spíše pokladničkou na peníze. Vše, co byste měli vědět, než koupíte "hit Vánoc"

18. 11. 2010

Sdílet

Vánoce jsou ideální příležitostí k obměně domácího televizoru. Mnoho lidí se před letošním Ježíškem rozhoduje, zda si nepořídit 3D televizor. Stereoskopické vysílání láká, diváci jsou navnadění 3D filmy z multikin. 3D mánie, kterou loni v prosinci spustil film Avatar 3D, nejziskovější snímek všech dob, má ale několik háčků. 3D televizory sice produkují už všichni světoví výrobci elektroniky, problém je ale s nedostatkem pořadů v tomto formátu. Sledování stereoskopické televize také není úplně pro každého: lidem s některými očními vadami by dokonce mohlo přihoršit. Informuje o tom server Digizone.cz

Prvním negativem je cena, nejlevnější 3D televize začíná na 20 000 Kč, průměrně vybavené modely se pohybují okolo 35 000 Kč a nejlepší technické kusy šplhají ke 100 000 Kč. Dále je potřeba počítat s tím, že 3D brýle nebývají automatickou součástí televize a s počtem členů rodiny a dalších televizních diváků stoupají i náklady na jejich pořízení.

Pokud chcete na svém novém televizoru sledovat 3D filmy z pevných disků, neobejdete se bez Blu-ray přehrávače. Cena takového přehrávače, kompatibilního s 3D formátem, se pohybuje od 6000 Kč.

Pokud chcete sledovat jediný 3D televizní program v Česku, stanici HD+ u digitální kabelové televize UPC, musí být váš 3D televizor vybaven kabelovým tunerem DVB-C. Další programy v 3D lze volně naladit na satelitu, ale investice do toho vás vyjde na cca 10 000 Kč.

Chcete hrát 3D hry? Počítejte ale s tím, že komplet 3D televizoru a PlayStation 3 vyjde nejméně na 40 tisíc korun.

Koupi 3D televizoru by si měli pořádně promyslet ti diváci, kteří trpí nějakou oční vadou. Zejména pro lidi s tupozrakostí se vůbec nemusí dostavit 3D efekt a ačkoli použijí speciální 3D brýle, budou vidět obraz jako klasické 2D.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).